De stem van de klant: klantfeedback

Bij elke online aankoop ontvangt de klant tegenwoordig een evaluatieformulier of de vraag om de aankoop te beoordelen. Prima initiatief, was het niet dat de evaluatieformulieren vaak langer zijn dan gewild en de klant geen reactie krijgt over de gegeven feedback. De overvloed van vragen om feedback en het niks meer horen over de gegeven feedback heeft tot gevolg dat de klant van nu enquête moe is.

Klantfeedback vragen en geven

vrouw met mobielQuelsa is van mening dat een goed klantonderzoek wederkerig en belonend is. Het geven van feedback moet laagdrempelig en snel gaan en altijd opgevolgd worden met een reactie vanuit het bedrijf. Om de klanten werkelijk te betrekken bij het onderzoek en aan de slag te kunnen met de feedback moeten de uitkomsten van het onderzoek toegankelijk en werkbaar zijn voor uw medewerkers.

Hoe zorgt u dat de klantfeedback bij de juiste afdeling en medewerker binnen het bedrijf terecht komt? Hoe richt u het proces werkbaar in waardoor de medewerker contact kan opnemen met de klant over de gegeven feedback en vervolg stappen? Het lijkt zo makkelijk maar hoe richt u persoonlijk contact in met duizenden klanten zonder een blik met medewerkers open te trekken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op!

Contact

Bij Quelsa werkt een klantonderzoek zo;

De klant ontvangt een persoonlijke uitnodiging tot een korte en heldere evaluatie. Dit gebeurt in een beveiligde werkomgeving waar de betreffende medewerker direct contact kan opnemen met de klant over zijn gegeven feedback. De beveiligde werkomgeving bevat een intuïtief dashboard waar heldere managementinformatie uit wordt gehaald. Het dashboard en de gewenste management informatie is aan te passen aan de structuur en wensen van uw bedrijf.

Op deze manier is het mogelijk om persoonlijk contact met de klanten te onderhouden over de gegeven feedback en om heldere management informatie over de klantonderzoeken te draaien. In deze tijd staat de klantrelatie centraal en is de persoonlijke beleving van “gezien worden” belangrijker dan ooit. Om een klant binnen te krijgen en te houden is een evaluatieformulier niet meer voldoende. Een tevreden klant is immers van onschatbare waarde, ze blijven langer, raden uw bedrijf en producten aan bij anderen en geven meer geld uit. Quelsa helpt bij het inzichtelijk maken van de prioriteiten van de klant.

Met behulp van het klantonderzoek van Quelsa ziet u welke onderdelen in de top vijf staan voor de klantbeleving. Zo bent u in staat om de verbeterpunten van uw bedrijf in kaart te brengen en de quick wins te identificeren. Quelsa helpt u met het maken van concrete plannen om de relatie met uw klant te verbeteren.

Bent u ook geïnteresseerd in een klanttevredenheidsonderzoek? Lees hier wat Quelsa voor uw onderneming kan doen.

Klanttevredenheidsonderzoeken

Klantfeedback verwerken in uw organisatie

Met al deze informatie op zak komt u tot de grootste uitdaging. Hoe krijgt u de organisatie en medewerkers mee in het klantonderzoek en de daaruit vloeiende plannen?

Het activeren van uw medewerkers en collega’s is een flinke klus, ook medewerkers zijn vaak enquête en klantonderzoek moe. Quelsa helpt met het vertalen van de resultaten naar het DNA van uw bedrijf, zodat de relatie met de klant op basisniveau wordt verankerd in de werkzaamheden en mentaliteit van de medewerkers.

Betere klantrelatie

Quelsa helpt hierbij door het delen van succesverhalen. Onze consultants bouwen samen met uw medewerkers een roadmap voor een betere klantrelatie en uw medewerkers worden getraind om klantfeedback op te volgen (telefonische en online). Dit helpt om de medewerkers te enthousiasmeren en de betrokkenheid te vergroten. Ze voelen zich in controle en eigenaar van het klantonderzoek en relatie.

Wilt u geheel vrijblijvend meer informatie aanvragen over de klantonderzoeken van Quelsa? Dit kan via onderstaande button.

Informatie aanvragen