Vlaamse Patiënten Peiling Abonnement
(QVPPA)

Meedoen aan het Vlaamse Patiënten Peiling (VPP) is een behoorlijke belasting voor de meeste ziekenhuizen. De werkdruk in ziekenhuizen is altijd hoog voor het verzorgend en administratief personeel. Door de Vlaamse Patiënten Peiling (VPP) komt er dan tweemaal per jaar extra werkdruk bij. Het personeel krijgt dan tweemaal per jaar de nodige instructies, hoe dit keer om te gaan met (bijvoorbeeld) de formulieren, de procedures, etc. Dit allemaal naast de bestaande kerntaken van uw personeel. Daarom is uw personeel zeker blij met Quelsa Vlaamse Patiënten Peiling Abonnement.

Vlaamse Patiënten Peiling digitaal

Het kan en moet anders vinden wij. Quelsa biedt u de kans om dit geheel uit handen te geven.
Quelsa maakt de Vlaamse Patiënten Peiling (VPP) eenvoudiger en veel minder belastend voor uw medewerkers en toch ontvangt u de waardevolle ervaringen van uw patiënten. Graag informeren wij u over het: Quelsa Vlaamse Patiënten Peiling Abonnement.

Offerte aanvragen

Hoe werkt QVPPA in de praktijk?

  • Via de opnamedienst laat u aan de patiënt vragen of de patiënt na ontslag al dan niet een enquête wil ontvangen.
  • Op dat moment verzamelt u ook de email adressen van de patiënten.
  • Bij het ontslag vraagt de verpleging of de patient nog mee wil doen aan de Vlaamse Patiënten Peiling vragenlijst.
  • In de meetperiode van Vlaamse Patiënten Peiling, geeft u wekelijks de mailadressen door in een beveiligd bestand (AVG norm) door aan Quelsa.
  • Quelsa verzorgt dat alle patiënten een email uitnodiging ontvangen uit naam van uw ziekenhuis. Met het verzoek om de Vlaamse Patiënten Peiling (VPP) vragenlijst anoniem in te vullen.
  • Het is mogelijk om na een week alleen de patiënten die nog geen Vlaamse Patiënten Peiling (VPP) vragenlijst hebben ingevuld een reminder te sturen.
  • Nadat de patiënten de Vlaamse Patiënten Peiling (VPP) vragenlijst hebben ingevuld, slaat Quelsa de responsgegevens op. Deze zijn voor uw ziekenhuis, in een speciaal account zichtbaar.
  • Gedurende de meetperiode heeft u live toezicht op de voortgang van de respons en ziet u het percentage wat mee doet aan de Vlaamse Patiënten Peiling (VPP).
  • Als de meetperiode is afgelopen ontvangt Quelsa de aantallen van de opnames en ontslagen in de meetperiode.
  • Vervolgens zet Quelsa alle anonieme gegevens uit uw speciale account om in het speciale XML format voor de Vlaamse Overheid.
  • Quelsa levert u het complete speciale XML bestand aan ruim voor de deadline van de Vlaamse overheid.
  • Als ziekenhuis hoeft u enkel het XML bestand te uploaden naar de Vlaamse overheid.

Meer weten over Quelsa Vlaamse Patiënten Peiling Abonnement (QVPPA)? De mogelijkheden en een handige vragenlijst? Vraag de informatiebrochure aan of vraag direct een offerte aan! Wij helpen u graag verder.

Ervaring uit de praktijk

Kwaliteitscoördinatie Zorg & Kliniek  UZ Brussel:

Onze ervaring met de QVPPA is overwegend positief.

Tijdens de meetperiode is alles vlot verlopen. Zowel voor de verpleegeenheden als voor ons is er beduidend minder werkdruk. We zijn dan ook zeer tevreden over de hele methodiek en natuurlijk ook over de zeer goede respons. 

Informatiebrochure QVPPA aanvragen

Copyright 2022 Quelsa