Kwantitatief onderzoek voor marktonderzoek

Binnen marktonderzoek zijn er verschillende manieren van onderzoek uitvoeren. De 2 belangrijkste onderzoeksmethoden zijn kwalitatief onderzoek en kwantitatief onderzoek. Wat is kwantitatief marktonderzoek? Wat is het verschil met kwalitatief onderzoek? Hoe zetten wij het voor u in? Wilt u zelf graag een onderzoek uit laten voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen u graag!

Contact

Wat is kwantitatief onderzoek?

Kwantitatief onderzoek en kwantitatief marktonderzoek is een onderzoek onder een grote steekproef. Uit dit onderzoek komen cijfermatige conclusies. Kwantitatief marktonderzoek geeft u antwoord op vragen zoals:

  • Hoeveel procent van mijn achterban raadt ons aan bij anderen?
  • Hoeveel mensen hebben behoeften aan …

Kenmerken kwantitatief marktonderzoek

Kwantitatief onderzoek heeft een aantal kenmerken. Belangrijke kenmerken zijn:

  • Het doel van een kwantitatief marktonderzoek is gericht op feiten.
  • Een onderzoek wordt uitgevoerd onder een grote steekproef van minimaal 60 respondenten.
  • Het resultaat van een kwantitatief marktonderzoek moet betrouwbaar, toepasbaar en nauwkeurig zijn.
  • Resultaten worden vaak weergegeven in tabellen en grafieken.
  • Vragenlijst met gesloten vragen en voor alle respondenten dezelfde antwoordmogelijkheden.

Soorten & Methoden

Quelsa maakt gebruik van verschillende methoden voor kwantitatief onderzoek. Lees meer over de verschillende soorten:

Steekproef

Een kwantitatief marktonderzoek wordt gedaan onder een steekproef. Deze steekproef moet de juiste grootte hebben, anders is het onderzoek niet betrouwbaar en bruikbaar. Hoe kleiner de steekproef, hoe meer invloed een individuele respondent heeft op de resultaten. Dat willen we uiteraard voorkomen. Wat is een goede grootte van een steekproef? Dat hangt af van het aantal potentiële ondervraagden (de populatie), beschikbare tijd, budget en de daadwerkelijke onderzoeksmethode.

Voordelen kwantitatief onderzoek

Wat zijn voordelen van een kwantitatief onderzoek? We zetten de belangrijkste voordelen voor u op een rij:

  • Relatief snel en goedkoop. Zeker in tegenstelling tot bijvoorbeeld kwalitatief onderzoek. Kwalitatief onderzoek kost meer tijd en is daardoor ook kostbaarder.
  • Real life inzicht in resultaten. Als respondenten mee hebben gedaan aan het onderzoek, kunt u direct de resultaten inzien.
  • Wij stellen samen de exacte vragenlijst op, hier kunt u dus al uw wensen in kwijt.

Bent u benieuwd wat er bij Quelsa mogelijk is op het gebied van kwantitatief marktonderzoek? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij staan u graag te woord!

Contact     Gratis Intakegesprek

Copyright 2024 Quelsa